Recorregut

Distància: 43km
Desnivell aproximat: +750m
Trams de terra: Camí d'Eroles (1.8km) - Camí de Cercèdol (4.6km)

La ruta de 'la Camins de Llet' transcorre principalment per trams de terra i carreteres secundàries de la Plana de la Seu i la Vall de Castellbò.

Engegarem des del Cap del Passeig i baixarem cap al Pont de la Palanca per tal d'agafar el camí Ral d'Arfa que seguirem fins a arribar-hi. Un cop a Arfa, encetarem el primer tram de terra que ens durà fins al Mas d'Eroles.

Tot seguit, i ja deixant les pedres enrere, enfilarem la carretera general passant per Adrall de cara a buscar la recta de Montferrer fins l'encreuament de la Trobada, on agafarem la carretera de Castellbò.

Una vegada arribats a Castellbò, farem parada i fonda per recuperar forces i poder encarar el plat fort de la jornada: la pujada a Vilamitjana per Cercèdol. Creuant el pont del riu de Castellbò, enfilarem el segon i últim tram de terra amunt direcció a Vilamitjana passant per Cercèdol i Castellnovet (són 4'6km al 5%). Poc abans d'arribar a la vila closa de Vilamitjana (a Castellnovet) ja agafarem de nou carretera asfaltada fins la Seu d'Urgell tornant pel camí Ral d'Arfa vora Segre.

Perfil dinàmic de la sortida: